Wednesday, November 11, 2020

Tourism 4.0 & Gastronomy 4.0 in three language

 TURİZM 4.0'DAN GASTRONOMİ 4.0'A GİDEN YOLDA: GELECEĞİN RESTORANLARI VE YÖNETİMİ 

Öz Turizm 4.0 ve Gastronomi 4.0 önderliğinde, gelecekte restoranların ve yönetiminin nasıl şekillenebileceği konusunda öngörülerde bulunmak çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kapsamında, literatür taraması ve doküman analizi çalışmaları yapılmıştır. 

Çalışmanın sonunda; yeni nesil dijital tüketiciyi tanımak ve onlara kapsamlı dijital müşteri deneyimi sunmanın önemli olacağı, artan nüfusu besleyebilmek için farklı gıda üretim yöntemlerinin (3D yazıcı, laboratuarda üretilen et gibi) yaygınlaşacağı, restoran menülerinin daha yenilikçi bir hale (kişinin DNA'sına özel sağlıklı menüler vb.) geleceği, dijital pazarlamanın (özellikle gastronomik sosyal medya kullanımı) hayati öneme sahip olacağı, yapay zekâ destekli teknolojik ürünlerin (robotlar, dijital ya da enteraktif menüler, akıllı masalar, müşterinin yediği ürünlerin içeriğini, besin değerini vs. gösteren cihazlar gibi) kullanımının artacağı, paket servisi, eve teslim servis hizmeti ve bu hizmette kullanılacak teknolojilerin (drone'lar vb.) yaygınlaşacağı ve yeni nesil müşterilerin teknoloji ile birlikte, çevreye duyarlılık ve sağlıkla ilgili uygulamalara önem vereceği bulgularına ulaşılmıştır. 

Bu bağlamda; dijital teknolojileri birbirleri ile uyumlu hale getirmek ve tüketiciye kapsamlı bir hizmet modeli ile aradığı dijital deneyimi sunmak, geleceğin restoran yöneticilerinin en önemli görevi olacağı öngörülmüştür.


FROM TOURISM 4.0 TO GASTRONOMY 4.0: RESTAURANTS AND MANAGEMENT OF THE FUTURE 

Under the leadership of Self Tourism 4.0 and Gastronomy 4.0, it is the main objective of the study to make predictions about how restaurants and management can be shaped in the future. Within the scope of qualitative research methods, literature review and document analysis studies were carried out in the research. 

At the end of the study; different food production methods (such as 3D printers, lab-produced meat) will become more innovative (such as healthy menus specific to one's DNA, etc.), digital marketing (especially gastronomic social media use) will be vital, artificial intelligence-powered technological products (robots, digital or enter active menus) will be important to get to know and provide them with a comprehensive digital customer experience. , smart desks, the contents of the products eaten by the customer, food value, etc.) will increase the use of, takeaway, home delivery service and technologies to be used in this service (drones, etc.) will become widespread and the next generation of customers, together with technology, environmental sensitivity and health-related applications have been reached. 

In this context; Harmonising digital technologies with each other and delivering the consumer the digital experience they are looking for with a comprehensive service model is predicted to be the most important task of the restaurant managers of the future.


DARI TOURISM 4.0 HINGGA GASTRONOMY 4.0: RESTORAN DAN MANAJEMEN MASA DEPAN 

Di bawah kepemimpinan Self Tourism 4.0 dan Gastronomy 4.0, ini adalah tujuan utama penelitian untuk membuat prediksi tentang bagaimana restoran dan manajemen dapat dibentuk di masa depan. Dalam lingkup metode penelitian kualitatif, tinjauan literatur dan studi analisis dokumen dilakukan dalam penelitian. 

Pada akhir penelitian; metode produksi makanan yang berbeda (seperti printer 3D, daging yang diproduksi lab) akan menjadi lebih inovatif (seperti menu sehat khusus untuk DNA seseorang, dll.), pemasaran digital (terutama penggunaan media sosial gastronomi) akan menjadi produk teknologi yang vital dan bertenaga kecerdasan buatan (robot, digital atau masuk menu aktif) akan penting untuk mengenal dan memberi mereka pengalaman pelanggan digital yang komprehensif, meja pintar, isi produk yang dimakan oleh pelanggan, nilai makanan, dll.) akan meningkatkan penggunaan, takeaway, layanan pengiriman rumah dan teknologi yang akan digunakan dalam layanan ini (drone, dll.) akan menjadi tersebar luas dan generasi pelanggan berikutnya, bersama dengan teknologi, sensitivitas lingkungan dan aplikasi terkait kesehatan telah tercapai. 

Dalam konteks ini; menyelaraskan teknologi digital satu sama lain dan memberikan konsumen pengalaman digital yang mereka cari dengan model layanan yang komprehensif diprediksi menjadi tugas terpenting manajer restoran di masa depan.



No comments: